Nog 20 dagen.... - Reisverslag uit Breda, Nederland van Like a local - WaarBenJij.nu Nog 20 dagen.... - Reisverslag uit Breda, Nederland van Like a local - WaarBenJij.nu

Nog 20 dagen....

Door: Jorin Mouwen

Blijf op de hoogte en volg Like a local

12 Maart 2013 | Nederland, Breda

Like a local here we come!

Nog maar een kleine 25 dagen en dan is het zover…de reis waar we al zo lang op wachten…Dubai en Bangkok! Ter plaatse op de bestemming wacht ons zeer veel moois en spannends. Momenteel zijn we nog druk bezig met het voorbereiden van alle opdrachten en het opzetten van diverse communicatiekanalen zodat we straks jullie ook allemaal op de hoogte kunnen houden van al onze ervaringen. Het zal een heel zwaar programma worden, vol met allerlei indrukken, ervaringen, excursies, rondleidingen en natuurlijk lekker eten en drinken.

Opdracht vanuit school
Vanuit school hebben we het thema ‘Like a local’ gekregen. Het is de bedoeling dat wij samen (Jorin Mouwen en Joeri van der Mast), vijf experiences gaan beleven die in verband staan met dit thema en elkaar. Het thema is vrij breed en toepasbaar op vele aspecten. We hebben geprobeerd om het thema verder af te bakenen met de slagzin: ‘Voor locals, door locals’. Hiermee proberen we echt alleen ervaringen te beleven die een bepaald aspect van de lokale bevolking laten zien.

Wat gaan we dan doen?
We hebben momenteel een aantal spannende experiences voor ons programma. Zo zullen we in Dubai een moskee tour met een aansluitend cultureel diner bijwonen en verder een bezoek brengen aan een groot visexportbedrijf. Dubai is tenslotte ooit begonnen als klein vissersdorpje.

Maar de echte cultureshock zal pas toeslaan in Bangkok. Hier worden we ondergedompeld in een totaal andere wereld. Andere mensen, gewoontes en culturen. Bangkok is een zeer grote stad waar we veel indrukken op zullen doen. Hier zullen we ter plaatse een snake farm bezoeken. Deze farm werkt lokaal samen met het rode kruis. We zullen een interessante show bijwonen en verder staat er een Thai Boxing wedstrijd op het programma. Of een van ons twee daadwerkelijk ook in de ring gaat staan, houden we nog even geheim.

Als allerlaatste experience gaan we een culturele wandeling maken met aansluitend het proberen van diverse lokale gerechten. We sparen alle goede recepten op en zullen deze zeker overbrengen.

Spannend!
Spannend is het zeker. Het zijn niet zomaar excursies die we zelf zouden ondernemen. Maar juist daarom zullen we overdonderd worden door alle indrukken en nieuwigheden. We laten jullie thuis niet bij de pakken neerzitten. Daarom proberen we zo vaak mogelijk berichten en blogs bij te houden tijdens de reis.

En wat verder nog?
Naast de experiences staat er nog veel meer op het programma. Als jij ons blijft volgen, zul je erachter komen:
- Welke highlights en geheimen Dubai kent
- Hoe mooi een zonsondergang is in de woestijn
- Hoe het is om op een kameel te rijden
- Hoe een burka eruit ziet bij ons
- Of sandboarden te vergelijken is met snowboarden
- Wat Khao San Road, de grootste backpackerstraat ter wereld te bieden heeft
- Hoe indrukwekkend de death railway met de Bridge over the river Kwai is
- Hoe het is om te zwemmen in een van de prachtige terrassen in het Erawan nationaal park
- Hoe het is om te rijden op een olifant
- Hoe gaaf mountainbiken in Bangkok is
- En nog veel meer…

• 12 Maart 2013 - 20:05

Sandra Mouwen:

Klinkt allemaal heel spannend en interessant! Veel plezier met de voorpret en voorbereidingen! Ik ben benieuwd naar jullie verslagen. Doen jullie er ook wat foto's bij? Dan spreekt het echt tot de verbeelding! Enjoy!!

Like a local

Even voorstellen, Wij zijn twee enthousiaste derdejaars Manager Travel Trade studenten te Breda. Voor een schoolproject is het de bedoeling om tijdens de studiereis die naar Dubai en Bangkok gaat, een aantal experiences te volgen ter plaatse. Deze experiences vallen bij ons onder het kader 'Like a local'. Wij zullen dus veel dingen uitproberen die de lokale bevolking als gewoon ervaart. Dit zullen zeer diverse belevenissen zijn. Om jullie niets van onze ervaringen te laten missen, zullen we tijdens de reis actief onze ervaringen delen. Volg ons en blijf op de hoogte van alle bizarre, leuke en belevenisvolle momenten!

Actief sinds 09 Maart 2013